Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Mouth actions in sign languages have been controversially discussed but the sociolinguistic factors determining their form and functions remain uncertain. This first empirical analysis of mouth actions in Irish Sign Language focuses on correlations with gender, age, and word class. It contributes to the linguistic description of ISL, research into non-manuals in sign languages, and is relevant for the cross-modal study of word classes.
Irish Sign Language. --- Mouth. --- Gesture. --- ISL (Sign language) --- Sign language --- Mudra --- Acting --- Body language --- Elocution --- Movement (Acting) --- Oratory --- Dentistry --- Face --- Head --- Non-Manual Features. --- Sign Language. --- Word Classes.
Choose an application
Politics --- Acting --- Politiek --- Verkiezingen --- Politieke communicatie --- Politieke marketing --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur
Choose an application
Die moderne Populärkultur kam auf der Bühne zur Welt. Noch bevor Film und Radio sich etablierten, entwickelte sich das Unterhaltungstheater zu einer kommerziellen und grenzüberschreitenden Vergnügungsindustrie, die ein Massenpublikum erreichte. Tobias Becker vergleicht die Theaterlandschaften von Berlin und London und zeichnet den kulturellen Austausch zwischen diesen Metropolen im Zeitalter der ,langen Jahrhundertwende' zwischen 1880 und 1930 nach. Darauf aufbauend untersucht seine Studie, wie die zeitgenössischen gesellschaftlichen und kulturellen Umwälzungen auf der Bühne dargestellt wurden. Denn das Theater modernisierte sich nicht nur, es reflektierte die Moderne zugleich. Inszenierte Moderne leistet damit einen Beitrag zur Mediengeschichte und zur Geschichte der europäischen Populärkultur wie auch zur Stadtgeschichte Berlins und Londons sowie zur Erforschung der deutsch-britischen Beziehungen.
Theater --- History. --- Dramatics --- Histrionics --- Professional theater --- Stage --- Theatre --- Performing arts --- Acting --- Actors --- German-British history. --- history of popular culture. --- media history. --- theater history. --- urban history.
Choose an application
Creativity: the Actor in Performance focuses on what it takes to be a creative performer. Many stage-actors succeed in rehearsals, yet under-perform where it counts-in performance. But, as actors know, performance is a thing unto itself-something is going to have to happen out there beyond anything that happened in rehearsals. This book provides actors, their teachers and directors with insights into the creativity of the actor in performance. An historical account of the emergence and development of one of the most generative concepts of our times - creativity - provides a theoretical backdrop to a critical discussion of the creativity of acting - a discussion that includes analyses of Denis Diderot, George Henry Lewes, William Archer, Konstantin Stanislavsky, Michael Chekhov, Michel Saint-Denis, Zeami and Eugenio Barba. Creativity: the actor in performance concludes by offering a detailed rationale for performance-oriented actor training, offering examples of workshop exercises (CREATICS) which focus on developing four main competencies crucial for successful and creative performances: situation awareness, audience awareness, divided consciousness and presence.
Drama. --- Social Sciences --- Music, Dance, Drama & Film --- Drama --- Psychology --- Drama, Modern --- Dramas --- Dramatic works --- Plays --- Playscripts --- Stage --- Literature --- Dialogue --- Philosophy --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creative ability. --- Creativeness --- Creativity --- Ability --- Creative ability in art --- Creative ability in literature --- Art --- Imagination --- Inspiration --- Creative ability --- Originality --- Stage-acting, creativity, performing.
Choose an application
Quand Voltaire débarrassait la scène des Comédiens-Français, un équilibre nouveau s'imposait entre la scène et la salle. L’auteur devait charger la mémoire des comédiens d’un faisceau de recommandations destinées à conjurer un vide soudainement révélé. Aux premiers temps du Théâtre-Libre, André Antoine devait retrouver le problème du côté du metteur en scène. Le texte théâtral ne se réduit donc pas au texte littéraire. Alors, doit-on, peut-on conserver l’éphémère de la représentation ? D’entrée de jeu, le choix est inéluctable. Au xixe siècle, les régisseurs de théâtre, en ordre dispersé, relèvent le défi. Ils ouvrent entre Paris, la province et l’Europe les chemins divers du nouveau théâtre français. Mutualistes convaincus, ils constituent une association en 1911. Ils décident alors de projeter, dans une période économique difficile, qui aurait pu inciter au repliement sur les soucis quotidiens, une Bibliothèque de mises en scène dramatiques et lyriques qui va favoriser la circulation des œuvres. Ils créent un véritable instrument de travail pour le technicien ou pour le chercheur. Ils servent ainsi l’avènement du metteur en scène et le triomphe de la mise en scène de création qui les entraînent à un professionnalisme croissant. Parallèlement, une distinction stricte s’opère entre le matériel « historique », toujours emprunté, et le dépôt légal de la création soumis progressivement à une règlementation rigoureuse. La Bibliothèque de mises en scène témoigne de la validité du choix initial, professionnel et résolument ouvert à des professionnels. L’ouvrage de Françoise Pélisson-Karro, conservateur en chef honoraire de la BnF, invite à entrer dans cet univers où se posent des problèmes, intellectuels et humains, qui nous concernent encore aujourd’hui.
Theater --- Copyright --- Drama --- Music, Dance, Drama & Film --- History --- Production and direction --- Performing rights --- Literary property --- Property, Literary --- Dramatics --- Histrionics --- Professional theater --- Stage --- Theatre --- Law and legislation --- Intangible property --- Intellectual property --- Anti-copyright movement --- Authors and publishers --- Book registration, National --- Patent laws and legislation --- Performing arts --- Acting --- Actors --- Association des régisseurs de théâtres (France) --- Association des régisseurs de théâtres (France). --- Association des régisseurs de théâtres --- Association de la régie théâtrale (France) --- droit d’auteur --- histoire du théâtre --- mise en scène --- relevé de mise en scène --- arts du spectacle --- Association de la Régie théâtrale --- théâtre lyrique
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|